
A WWE már régóta az Egyesült Államokban, valamint világszerte a profi birkózás kiemelkedő alakja. A legutóbbi jogmegújításokkal rekordokat döntögető médiaszerződéseket kötött, a No. 1. helyét azóta nem támadta meg senki, hogy Ted Turner WCW-je 1999-ben hanyatlásnak indult, majd 2001-ben a WWE vezérigazgatója, Vince McMahon megvásárolta azt.

Ez megváltozhat a rivális All Elite Wrestling (AEW) megjelenésével, amely 2019 októbere óta a TNT-n látható. A promóció – amelyet az elmúlt időszakban a WWE-t elhagyó nagynevű szupersztárok, például CM Punk, Bryan Danielson és Adam Cole szerződtetésével erősítettek meg – a Samba TV adatai szerint a zászlóshajó AEW Dynamite nézettsége nőtt, míg a WWE Raw szeptember elején visszaesett. A Raw háztartási nézettsége szeptember végén nőtt az Extreme Rules PPV adásával, és október 4-én tovább nőtt a műsor éves WWE Draft részével.

Ezt az AEW a reklámozók számára fontos 18-49-es demográfiai célcsoportban elért növekedésének köszönheti. A két promóció vezető kábeles műsorainak összehasonlítása azt mutatja, hogy augusztus nagy részében a Raw jelentős előnyben volt az AEW-vel szemben a demográfiai célcsoportban.
A dolgok szeptemberben megváltoztak, miután az AEW bemutatta a McMahon-féle WWE tehetségeket, akikkel vagy nem tudott megegyezni (Danielson és Adam Cole), vagy a korábbi sztárokat nem érdekelte a WWE visszatérés (CM Punk). Punk szerepe a demó-emelkedésben bizonyára feltűnt a Fox vezetőinek, akik korábban szerződtették Punkot egy WWE magazinműsor elemzőjeként: egyszerre voltak lenyűgözve Punk-tól, és álltak értetlenül a WWE érdeklődésének hiánya előtt, amiért nem próbálták meg őt újra leszerződtetni.
Meg kell jegyezni, hogy a Dynamite 18-49-es nézőszáma csökkent az október 4-i héten, mivel a TBS-en futó MLB Wild Card Game kemény versenytársat jelentett (a Raw sem nélkülözi a saját vetélytársát, mivel az ellenfele az ESPN-en futó Monday Night Football). Hogy ez tendenciává válik-e, azt még nem tudjuk, de a Dynamite legutóbbi sikerét a Raw felett a legfontosabb korosztály tekintetében nem szabad elvetni.

A rendelkezésére bocsátott adatok azt mutatják, hogy az elmúlt hónapban a WWE műsorai voltak a legnézettebbek. Ehhez hozzájárul a WWE streaming stratégiája, mivel a műsorok epizódjai másnap a Hulu-n, később pedig a Peacock-on is elérhetőek. A rajongóknak lehetőséget adni arra, hogy később is bepótolhassák a lemaradásukat, manapság elengedhetetlen, és ez az AEW-nek hiányzik a Dynamite és a Rampage műsoraiból.

Közösségi szerepvállalás a YouTube-on, Instagram-on és Twitter-en
A vezető tartalomelemző cég, a Diesel Labs exkluzív adatai azt mutatják, hogy 2020 és 2021 között 86%-kal nőtt az AEW-ről a YouTube-on, az Instagramon és a Twitter-en beszélgető WWE-rajongók száma. Ehhez képest a WWE-ről beszélő AEW-rajongók száma egy kicsit, 7%-kal csökkent.

A Diesel Labs azt is megállapította, hogy augusztusban megugrott a rajongók száma, akik mindkét promócióval a közösségi hálózatokon keresztül kapcsolatba léptek, és szeptemberben is megtartották ezt a szintet. Ez az AEW nagy horderejű tehetségszerződéseinek időszaka, ami azt mutatja, hogy a WWE rajongói közül néhány olyan rajongó figyelmét is felkeltették, akik korábban nem is gondoltak az AEW-re.
Mindkét promóciónak megvannak a maga erősségei. A WWE jobban megfelel a gyerekeknek (McMahon egyik legfontosabb célközönsége), és jobb történetmesélőnek tartják, míg a Khan-féle AEW-t jobbnak tartják a tévés meccsek, a közönség reakciói és egyszerűen egészében izgalmasabbnak.
Az AEW még nem teljes értékű riválisa McMahon-nak és a WWE-nek, de már most megmutatkozik benne a potenciál erre. Míg a WWE számíthat arra, hogy nagyobb összközönség nézi a műsorait, a tény, hogy az AEW képes volt korábbi WWE-sztárokat behozni és jelentősen növelni a nézettségét, aggodalomra ad okot mind McMahon-nak, mind a műsorszolgáltató partnereinek, amelyek jelentős díjat fizettek a WWE-nek a pankráció televíziós elsőségéért.

Fontos megjegyezni, hogy a pankráció még mindig erős élő nézettséget hoz – legalábbis a modern televíziózás szempontjából -, és ezzel együtt jönnek a hirdetők is. Mielőtt Tony Khan elindította az AEW-t a TNT-n, az USA és a Fox volt az egyetlen célpont a pankrátorok közönségét elérni kívánó hirdetők számára.
Tekintettel arra, hogy a McMahon vezette WWE a nyár folyamán több korábbi, nagy kaliberű sztároktól szabadult meg, ha ők megjelennek az AEW műsorában, és tovább növelik a nézettséget, akkor hosszú, kemény pillantásokra számíthat az USA és a Fox részéről. Figyelembe véve, hogy az elmúlt években a WWE folyamatosan panaszkodott, hogy nem képes új sztárokat és lebilincselő történeteket létrehozni, furcsa a már befutottak elengedése.
A WWE legutóbbi eredménybeszámolójában az AEW konkurenciájáról szóló kérdésre McMahon azt mondta, hogy a WWE több időt tudna adni az AEW-nek, hogy megszilárduljon. Az AEW hirtelen fellendülése alapján lehet, hogy a WWE-nek itt az ideje, hogy átértékelje a helyzetet.